• 08338385712
  • همه‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل) از 6:30 صبح الی 20:30 عصر

چرا بهتر است تست بارداری صبح انجام شود؟

درباره بوعلی

مجموعه آزمایشگاهی بوعلی، یکی از مراکز مجهز و باسابقه در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در سطح استان کرمانشاه و غرب کشور است.

چرا بهتر است تست بارداری صبح انجام شود؟

زمان انجام تست بارداری، برای دقت نتیجه‌ی تست اهمیت دارد. در این مقاله به دلیل انجام تست بارداری در اول صبح اشاره شده‌است.

سطح hCG در اوایل بارداری

ادرار اول صبح حاوی بالاترین غلظت از گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) یا هورمون بارداری است. در روزهای اول حاملگی یعنی روزهای ابتدایی که قاعدگی به تعویق می‌افتد، سطح hCG تقریباً دو برابر می‌شود. هرچه زمان بارداری بیشتر می‌شود و از زمان قاعدگی می‌گذرد، سطح hCG بالاتر می‌رود به طوری که در هر موقع از روز تست بارداری را می‌توان انجام داد.

یادآور تست بارداری

برای اینکه تست بارداری اول صبح را از دست ندهید می‌توانید یادآورهایی مثل چسباندن کاغذ یادداشت یا کیت تست ادرار در دستشویی از فراموشی جلوگیری کنید.

اگر تست بارداری صبح را از دست دادیم چه کنیم؟

اگر برنامه یا شرایط شما، اجازه انجام آزمایش صبحگاهی را نمی‌دهد، راه‌هایی برای جایگزین کردن آن وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که حداقل به مدت ۴ ساعت دوش نگیرید که از این طریق می‌توانید ادرار اول صبح را برای آزمایش بارداری دوباره جمع کنید.

از نوشیدن بیش‌از‌حد مایعات خودداری کنید، زیرا ادرار رقیق می‌شود و در نتیجه تشخیص هورمون‌های بارداری سخت‌تر می‌شود.

اگر از زمان بارداری، مدتی می‌گذرد می‌توانید تست بارداری را در شب نیز انجام دهید. از طرف دیگر، آزمایش خون حساس‌تر از آزمایش ادرار است. دقت آزمایش خون بارداری به زمان روز بستگی ندارد.

آزمایش‌های دوران بارداری در کرمانشاه

آزمایش‌‌های بارداری یکی از اقدامات مهم برای مراقبت‌های دوران بارداری است. این آزمایش‌ها اطلاعاتی را درباره سلامت شما و فرزندتان در اختیار پزشک می‌گذارد.

برای انجام انواع آزمایش‌های عمومی و تخصصی بارداری و غربال‌گری در کرمانشاه می‌توانید به مجموعه آزمایشگاهی بوعلی مراجعه کنید.

تخمین سن حاملگی

برخی از تست‌های بارداری دارای یک نشانگر هستند که سن بارداری را تخمین می‌زند. این عدد به ادرار اول صبح بستگی دارد و ممکن است با آزمایش در طول روز متفاوت باشد.

بعد از آن که از حاملگی خود با انجام تست بارداری اول صبح در اوایل بارداری مطمئن شدید، اولین روز قاعدگی خود که به بارداری منتهی می‌شود را به‌عنوان اولین روز بارداری در نظر بگیرید. سونوگرافی و معاینه قبل از تولد به تعیین تاریخ زایمان کمک می‌کند.

مجموعه آزمایشگاهی بوعلی، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های غرب کشور، پیشرو در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در استان کرمانشاه
سی‌متری دوم ۲۲ بهمن، بلوار وحدت، ک ۱۱۸ غربی، ساختمان اردیبهشت
صفحه بوعلی در اینستاگرام
از طریق شماره تلفن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ