• 08338385712
  • همه‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل) از 6:30 صبح الی 20:30 عصر

مدت‌زمان قرنطینه سویه‌های جدید کووید ۱۹ چقدر است؟

درباره بوعلی

مجموعه آزمایشگاهی بوعلی، یکی از مراکز مجهز و باسابقه در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در سطح استان کرمانشاه و غرب کشور است.

مدت‌زمان قرنطینه سویه‌های جدید کووید ۱۹ چقدر است؟

اگر به کووید۱۹ مبتلا هستید، لازم است حداقل به مدت پنج روز قرنطینه شوید تا از انتشار ویروس جلوگیری کنید. آزمایش برخی از بیماران پس از پنج روز یا بیشتر، هنوز مثبت است. آیا بعد از پنج روز هم‌چنان امکان سرایت و مبتلا شدن دیگران وجود دارد؟

غالباً دوره‌ی سرایت ویروس کووید۱۹  از یک تا دو روز قبل از بروز علائم شروع می‌شود و تا دو یا سه روز پس از آن ادامه دارد. با این حال، دوره‌ی دقیق سرایت ویروس بر اساس شدت بیماری، وضعیت واکسیناسیون و سیستم ایمنی فرد متفاوت است. افرادی که سیستم ایمنی تضعیف‌شده دارند ممکن است برای هفته‌ها بیماری را انتقال دهند.

معمولاً بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با شدت خفیف تا متوسط، حدود ده روز پس از شروع علائم دیگر قادر به انتقال ویروس نیستند. از طرفی افرادی که شدت بیماری در آنها شدید است، لازم است به مدت ۱۰ الی ۲۰ روز قرنطینه شوند.

سویه‌ی جدید اومیکرون BA.5 می‌تواند افراد را راحت‌تر آلوده کند.

بررسی‌ها نشان داده است ۵۰‌درصد از بیمارانی که ۵ روز پس از شروع علائم، نتیجه‌ی آزمایش آنها مثبت بوده، ویروس را انتقال نمی‌دهند. این یافته در مورد سایر سویه‌های اومیکرون صدق می‌کند و برای سویه BA.5 نیاز به مطالعات بیشتر وجود دارد، اما توصیه می­شود اگر آزمایش آنتی‌ژن حتی ده روز پس از شروع علائم مثبت شد، تا زمانی که آزمایش منفی نشده است، در قرنطینه بمانید.

تست PCR کرونا در آزمایشگاه بوعلی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از تکنولوژی‌های روز انجام می‌شود و نتیجه آن در کمتر از ۲۴ ساعت به‌صورت آنلاین یا به‌شکل چاپی و هولوگرام‌دار در اختیار شماست.

برای هماهنگی انجام آزمایش و انجام نمونه‌برداری در منزل یا آزمایشگاه، با پذیرش آزمایشگاه بوعلی تماس بگیرید.

مدت‌زمان قرنطینه چه‌قدر است؟

افراد مبتلا به کووید ۱۹ خفیف و متوسط، در صورتی که حداقل ۲۴ ساعت بدون استفاده از دارو تب نداشتند، می‌توانند به ترتیب پنج و ده روز پس از شروع علائم از قرنطینه خارج شوند. بهتر است پس از منفی شدن آزمایش آنتی‌ژن از قرنطینه خارج شوید. همچنین، در طول دوره‌ی بیماری از ملاقات دیگران اجتناب کنید و اگر لازم است قبل از منفی شدن آزمایش آنتی‌ژن با دیگران در ارتباط باشید، حتماً از ماسک مناسب و با کیفیت استفاده کنید. تا حد امکان از دیگران فاصله بگیرید و کمتر در فضاهای بسته با افراد سالم بمانید.

افرادی که به بیماری کووید ۱۹ بدون علامت مبتلا شده‌اند، می‌توانند پنج روز پس از مثبت شدن آزمایش آنتی‌ژن به قرنطینه‌ی خود پایان دهند، اما اگر علائم، بعد از آن ظاهر شد، باید قرنطینه پنج روزه‌ مجدد از روز اول شروع علائم آغاز شود.

مجموعه آزمایشگاهی بوعلی، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های غرب کشور، پیشرو در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در استان کرمانشاه
سی‌متری دوم ۲۲ بهمن، بلوار وحدت، ک ۱۱۸ غربی، ساختمان اردیبهشت
صفحه بوعلی در اینستاگرام
از طریق شماره تلفن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ