• 08338385712
  • همه‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل) از 6:30 صبح الی 20:30 عصر

اومیکرون یا سرماخوردگی؟ در حالی که منتظر جواب تست RT-PCR خود هستید، این کارها را انجام دهید

درباره بوعلی

مجموعه آزمایشگاهی بوعلی، یکی از مراکز مجهز و باسابقه در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در سطح استان کرمانشاه و غرب کشور است.

اومیکرون یا سرماخوردگی؟ در حالی که منتظر جواب تست RT-PCR خود هستید، این کارها را انجام دهید

با فرا رسیدن زمستان در بسیاری از نقاط ایران، موجی از بیماری در اطراف‌مان می‌بینیم. معمولا علائم یکسان است؛ سری که انگار کسی با پتک به آن می‌کوبد، تب شدیدی که با وجود دوزهای قوی آنتی‌بیوتیک‌ پائین نمی‌آید، و سرماخوردگی بدی که در حفره‌ی بینی‌ رخنه می‌کند.

اگر شما هم، همه یا یکی از این علائم را تجربه کرده‌باشید، به احتمال زیاد، تنها سوالی که این روزها در ذهن همه وجود دارد را خواهید پرسید: آیا سرماخورده‌ام یا به سویه جدید کرونا مبتلا شده‌ام؟ با وجود این که پاسخ به این سوال، انجام یک تست RT-PCR است، برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می‌تواند علائم شما را تا زمانی که منتظر نتایج هستید، کاهش دهد.

1: قرقره کنید

هر روز سه تا چهار بار با آب نمک ولرم یا دهان‌شویه قرقره کنید. اثربخشی قرقره آب نمک، توسط مطالعات مختلف به اثبات رسیده است و بنا به گزارش‌ها، می‌تواند بار ویروسی بزاق را تا چند ساعت پس از قرقره کاهش دهد.

2: بخور کنید

بخور دادن ساده، می‌تواند مفید باشد. مطالعات تأیید می‌کنند که علائم بیماران مبتلا به COVID-19، پس از استفاده از بخور کاهش می‌یابد و همچنین به حفظ سلامت دستگاه تنفسی که مستعد عفونت نیست هم کمک می‌کند. با این حال، برای احتیاط، در انجام آن زیاده‌روی نکنید.

3: آبرسانی کنید

نوشیدن آب و نوشیدنی‌های سرد، هیچ ارزشی ندارد. سعی کنید خود را با آب ولرم هیدراته کنید.

تست PCR کرونا در آزمایشگاه بوعلی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از تکنولوژی‌های روز انجام می‌شود و نتیجه آن در کمتر از ۲۴ ساعت به‌صورت آنلاین یا به‌شکل چاپی و هولوگرام‌دار در اختیار شماست.

برای هماهنگی انجام آزمایش و انجام نمونه‌برداری در منزل یا آزمایشگاه، با پذیرش آزمایشگاه بوعلی تماس بگیرید.

4: تمرینات تنفسی

حداقل به مدت پنج دقیقه در روز، تمرینات تنفسی را انجام دهید. نکته کلیدی این است که در تمرینات خود ثابت‌قدم باشید. روی تنفس عمیق شکمی تمرکز کنید. این کار نه‌تنها اضطراب ناشی از این بیماری همه‌گیر را از بین می‌برد، بلکه احتمال ابتلا به عفونت شدید را نیز کاهش می‌دهد.

5: تحرک داشته باشید

این کار ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، زیرا با توجه به اینکه همه ما در خانه می‌مانیم و جایی برای رفتن نداریم، به سختی فرصتی برای پیاده‌روی یا انجام فعالیت‌های خارج از منزل پیدا می‌کنیم. اما انجام ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای حفظ سلامتی ضروری است. افراد مسن و ناتوان می‌توانند تا حد امکان بدون این که خود را تحت فشار قرار دهند، تلاش خود را انجام دهند.

6: ماسک زدن را جدی بگیرید

مهم‌ترین اقدام این است که ماسک مناسب را به شیوه‌ای درست بپوشید. پزشکان توصیه می‌کنند که از ماسک‌های جراحی سه‌لایه یا ماسک‌های N95 توصیه‌شده توسط سازمان‌های بهداشتی استفاده کنید و از ماسک‌های پارچه‌ای یا فانتزی که به درستی وظیفه خود را انجام نمی‌دهند، استفاده نکنید.

 

و در آخر، ناگفته نماند؛ آیا همه دوزهای واکسن خود را دریافت کرده‌اید؟

مجموعه آزمایشگاهی بوعلی، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های غرب کشور، پیشرو در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در استان کرمانشاه
سی‌متری دوم ۲۲ بهمن، بلوار وحدت، ک ۱۱۸ غربی، ساختمان اردیبهشت
صفحه بوعلی در اینستاگرام
از طریق شماره تلفن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ